Avontuurlijk weekendje

22 april 2019 - Paramaribo, Suriname

Al jaren praat ik erover dat ik dolgraag eens in een helikopter zou willen zitten en quad zou willen rijden! Nou, in dit weekend gaan die beide dingen gebeuren! Het was eindelijk vrijdag, de dag waarop we de helikopter in zouden kruipen. Ik was al enorm enthousiast toen ik de helikopter zag staan! We kregen nog wat instructies en we moesten ons nog wegen, maar daarna konden we richting de helikopter lopen. Onze piloot stond al klaar, terwijl wij richting de helikopter werden gebracht. Abigail ging voorin en Lara en ik kropen op de achterzitting. We kregen een grote headset op waarmee we met elkaar konden praten en we konden eindelijk de lucht in!

Het was echt prachtig om de stad vanaf boven te zien! We vlogen over de stad en over de Surinamerivier. Het was een gek gezicht om een stad te zien liggen en daar omheen alleen maar jungle! Mijlenver alleen maar jungle, zo prachtig en zo puur natuur! Jullie hadden ons moeten zien zitten, drie blije gezichtjes in een helikopter hahaha! We waren allemaal echt enorm aan het genieten! We vlogen op een gegeven moment enorm laag over het water en vervolgens gingen we net over de bomen weer omhoog! De stad was ook echt prachtig om te zien vanaf boven! We gingen steeds meer dingen herkennen, omdat we natuurlijk al twee maanden hier wonen!

Pas halverwege de vlucht zagen we dat de deur van de piloot niet meer bestond… er zat gewoon geen deur meer aan zijn kant! We keken elkaar aan en kregen tot wel een beetje de kriebels! Toen we aan hem vroegen of dat niet erg was, kregen we als antwoord dat dat voor de ventilatie is! Hmm, ja, fijn die extra ventilatie hahaha! We zaten nu toch al in de lucht, dus dan maar gewoon verder genieten en maar zien hoe we weer veilig op de grond gaan komen!

Het was tijd om weer terug te vliegen naar de airport. We kwamen met drie enorme glimlachen weer aan, nog helemaal aan het nagenieten van hoe gaaf dit was! We kregen nog even de ruimte om wat foto’s te maken, maar daarna was dit avontuur toch echt voorbij! Echt genieten! En morgen gaan we gewoon weer verder, want morgen springen we op de quad om dwars door de jungle heen te scheuren!

Vandaag is dan eindelijk de dag dat ik op een 500cc quad zal stappen en de jungle en de savanne over zal scheuren! Wat heb ik hier toch lang naar uitgekeken! Vroeg in de ochtend vertrokken we met z’n viertjes richting het vliegveld. Vlakbij het vliegveld is er een opstapplaats voor de quadtour. We begonnen met een paar rondjes rijden, zodat we de quad een beetje onder controle zouden krijgen. Na een beetje oefenen was het tijd om te vertrekken richting het vliegveld. We reden langs de landingsbaan, om vervolgens het savannegebied in te scheuren. Na een paar uur door de savanne te hebben gereden, trokken we dan eindelijk de jungle in! Er lagen enorm veel plassen om doorheen te scheuren en om degene die achter je reed onder de modder te krijgen! We genoten echt van ieder moment! Samen met Lara deelde ik een quad, waardoor je soms lekker kon scheuren en soms van de prachtige omgeving kon genieten.

Uiteraard verloopt zo’n dag bij mij weer niet vlekkeloos! Dus toen de gids zei dat je bij deze plas veel gas moest geven, verstond ik niet teveel gas… klein verschilletje! En jou hoor, daar stond ik vast in de modder in een plas! Gaat weer lekker soepel! Duwend en trekkend hebben we de quad uit de plas gekregen, waarbij ik door iedere volgende plas maar gewoon vol gas ging geven hahaha! De rest van de dag konden we weer heerlijk verder! Na een lunch in de jungle, reden we terug door de savanne. Het blijft gaaf om met dat stuivende zand tussen de savanneplanten door te rijden! We reden terug langs de landingsbaan naar ons beginpunt.

Na bijna vijf uur op een quad te hebben gezeten, waren we voorzien van een ontzettend leuke, speciale ervaring en van een bergje spierpijn! Wat hebben we weer genoten van vandaag en uiteraard gelachen om elkaars blunders met de quad! Weer een hele ervaring rijker!

Liefs uit SU

WhatsApp Image 2019-04-22 at 19.23.31 (2) WhatsApp Image 2019-04-22 at 19.23.31 (1) WhatsApp Image 2019-04-22 at 19.23.31 WhatsApp Image 2019-04-22 at 19.23.53 WhatsApp Image 2019-04-22 at 19.23.32 WhatsApp Image 2019-04-22 at 19.25.34 (1) WhatsApp Image 2019-04-22 at 19.23.32 (1) WhatsApp Image 2019-04-22 at 19.25.34

1. Pieter van Buijtenen:
    24 april 2019