Naar huis!

9 mei 2019 - Paramaribo, Suriname

Het avontuur is helaas alweer voorbij! Drie maanden… 90 dagen… het is voorbij gevlogen! Wat een geweldige ervaringen heb ik hier op mogen doen, zowel alle ervaringen in het ziekenhuis, als met alle trips, als met mijn leven hier! Helaas is het tijd om weer naar huis te gaan! Het is wel weer fijn om iedereen weer te zien, maar het liefst pak ik het eerste vliegtuig weer terug!

Om mijn avontuur in beeld te brengen, zit er onderaan de blog een kaart bijgevoegd. Hierop staan alle trips die ik de afgelopen maanden gemaakt heb! Wanneer ik naar de kaart kijk, kan ik me niet beseffen dat ik zoveel van dit prachtige land heb mogen zien! Ik heb binnen het land 2.115 km af mogen leggen om bij alle trips aan te komen! Dat klinkt nog onwerkelijker! Alle trips waren het helemaal waard! Ik heb zo ontzettend veel mogen zien van het binnenland, van de natuur, de cultuur en van alle diersoorten die hier in het binnenland leven.

Het land blijft mooi en bijzonder met alle culturen die door elkaar heen leven, de verscholen culturen in het binnenland en de rust en liefde die iedereen hier met zich meedraagt. Ik heb zoveel lieve mensen hier mogen ontmoeten, ook op stage, maar ook in het land zelf. Je merkt al snel hoe je hier wel en niet moet omgaan met bepaalde culturen of met algemene normen en waarden die hier heersen. De normen en waarden wegen zwaar voor de Surinamers, maar wanneer je ze kent, zullen veel van ze van je gaan houden.

Wanneer ik straks in het vliegtuig zal zitten, zal ik de laatste glimp van Suriname opvangen. Daarna is het definitief voorbij en zal ik wakker worden wanneer we weer bij Schiphol zijn aangekomen! Een hele gekke gedachte, maar het komt nu echt vreselijk dichtbij! Tot in Nederland!

Thank you SU, you were amazing!

WhatsApp Image 2019-05-07 at 18.51.51

Van reisblog naar fotoboek