Weekend!

19 februari 2019 - Paramaribo, Suriname

Na alle indrukken van de eerste stageweek, keek ik enorm uit naar het weekend! Lekker relaxen in de achtertuin bij het zwembad, een beetje de stad bekijken en vooral lekker bijkomen en niks doen! Dachten we… Na vrijdag heerlijk niks gedaan te hebben behalve wat kleine bezigheden, zonnen en zwemmen, vonden we het zaterdagmiddag wel even tijd om de stad te gaan bekijken! Op naar Fort Zeelandia, een museum in Paramaribo. Echter bleek het museum de hele zaterdag gesloten te zijn… super logisch wel! Na een beetje daar rondgelopen te hebben, kwamen we Nederlandse studenten tegen die ons meteen uitgenodigd hadden om mee te gaan naar de Palmentuin, een andere bezienswaardigheid in de stad. Wat een prachtige tuin was het! Ongelofelijk hoe mooi hoog de palmbomen zijn, hoe de zon prachtig tussen de bladeren een weg vindt en hoe de hele tuin is ingericht! Een aantal bankjes door het park verspreid, plekjes voor bands om op te treden, paden waarop mensen heerlijk kunnen wandelen en beekjes om even lekker aan te zitten. Het park was vooral gevuld met Surinamers, die heerlijk aan het relaxen waren na hun lange werkweek! Door het park was een vader zijn kleine dochtertje aan het leren lopen, terwijl anderen met elkaar muziek aan het spelen waren! Een fantastische sfeer! Totaal uit de drukte en hectiek van de stad verdwenen, konden we heerlijk bijkomen en genieten van alle schoonheid die de tuin had! Met de Nederlandse studenten liepen we er rustig doorheen en werden meteen uitgenodigd voor een studentenbbq die avond! Super gezellig!

Na de Palmentuin zijn we direct naar huis gegaan om meteen door te gaan naar de bbq, waar het hele feest begon! Omringt door Nederlandse studenten werd er gedanst, gefeest, gegeten en gedronken! Heerlijk poolen en spelletjes spelen totdat het echte feest zou gaan beginnen, namelijk de partybus! In Suriname zijn partybussen een enorme happening! Grote bussen, gevuld met ongeveer 50 feestende mensen erop, met een open dag en keiharde muziek dwars door de straten van de stad! En of we hebben staan feesten en springen op de bus! De bus heeft een uur lang door de stad gereden voordat we in een goede sfeer aankwamen bij het uitgaanscentrum! Het uitgaanscentrum van enorm! Het was ontzettend druk met alle bevolkingsgroepen door elkaar, plus alle Nederlandse studenten. Vanwege de drukte en de warmte, zaten enorm veel mensen nog heerlijk buiten de clubs drankjes te drinken op het terras! De sfeer was heerlijk, omdat je buiten al kon voelen wat voor feesten er binnen aan de gang waren! Het uitgaansleven begint ook pas om half 2, dus tot in de vroege uurtjes doorgaan is hier niet meer dan normaal!

Zondagochtend werden we vanwege het tijdsverschil nog relatief vroeg wakker, maar dat weerhield ons er absoluut niet van om bij het zwembad de rest van onze energie op te doen! Het was ontzettend warm, maar met de combinatie van ons zwembad en het strandje in onze achtertuin, was dit makkelijk een dagje vol te houden! Alle energie was weer opgedaan en zijn weer klaar voor de nieuwe stageweek! Ik ben benieuwd wat deze week allemaal gaat brengen!

Om jullie allemaal een beetje een beeld te geven van het hele verhaal, heb ik een aantal foto's toegevoegd! Hopelijk geeft dit jullie een prachtig beeld van het fantastische Suriname!

Toch kijken we stiekem wel het meest uit naar aanstaande donderdag! We gaan dan mee met onze trip. We gaan na stage mee met een boot, waarmee we als eerst dolfijnen zullen gaan spotten die in de Suriname Rivier zwemmen! We zullen ergens aanmeren, waar we met z’n allen lekker zullen gaan eten en drinken! Wanneer onze buikjes gevuld zijn en we genoten hebben van onze drankjes bij het kampvuur, zullen we het strand opgaan om zeeschildpadden te gaan spotten! De schildpadden komen rond deze tijd van het jaar het strand op om hun eitjes te gaan leggen. Fantastisch ervaring! Echt iets om naar uit te kijken! Eerst maar even knallen voor aankomende week stage!

Veel liefs vanuit Suriname

WhatsApp Image 2019-02-19 at 21.04.14 (5)WhatsApp Image 2019-02-19 at 21.04.15WhatsApp Image 2019-02-19 at 21.04.14WhatsApp Image 2019-02-19 at 21.04.14 (4)WhatsApp Image 2019-02-19 at 21.04.14 (1)WhatsApp Image 2019-02-19 at 21.04.15 (3)WhatsApp Image 2019-02-19 at 21.04.15 (1)WhatsApp Image 2019-02-19 at 21.04.15 (2)WhatsApp Image 2019-02-19 at 21.04.14 (6)WhatsApp Image 2019-02-19 at 21.04.14 (3)WhatsApp Image 2019-02-19 at 21.04.14 (2)

1. Josette:
    19 februari 2019
    Wat een geweldige belevenissen en rijke ervaring. Ik ben jaloers😂🙏😂
  2. Nicole de Leer:
    19 februari 2019
    Wat gaaf!!! Heb weer met veel plezier en bewondering je verslag gelezen.
    Kijk uit naar de volgende.
    Liefs van de Leertjes xxx
  3. Minie:
    20 februari 2019
    Echt super leuk Miel !!
    Ik lees elke verslag met je mee alsof ik bij je ben ❤️

Dikke kus
  4. Pieter van Buijtenen:
    20 februari 2019
    Mooi verhaal, Mila. Leuk heh, allemaal?
    Lekker, dat Parbobier?
    Ik mis in je verhaal alleen maar dat jongens/ jonge mannen niet uitgaan (alleen overdag?) zonder hun vogeltje in een kooitje. Of is dat niet meer?
    Groet.
    XXX
  5. Merel:
    21 februari 2019
    Klinkt als een geweldig weekend !
  6. Marieke:
    22 februari 2019
    Heerlijk verhaal, bedankt weer!